נפצעתי בעת נסיעה ברכבת, מי יפצה אותי?

מי מאיתנו לא השתמש בתחבורה ציבורית לפחות פעם אחת בחייו? השימוש בתחבורה הציבורית נפוץ כל כך והפך להיות ממש הכרח בו חלק גדול מהציבור הישראלי תלוי, אם זה בנסיעה לעבודה, ללימודים או סתם לבקר חברים. המגוון רחב ואילו היום כל אחד יכול לבחור לו את הדרך בה הוא רוצה להתנייד ממקום למקום: באמצעות אוטובוס, רכבת, מונית שירות או ספיישל. אחת הדרכים הפופולאריות להתנייד ממקום למקום היא הרכבת, יתרונות הנסיעה ברכבת הם אדירים כאשר בראש ובראשונה זו ההימנעות מפקקים.

מס' הנוסעים ברכבת הוא גבוה ועומד נכון לכתיבת שורות אילו על 250,000-260,000 (לערך) נוסעים ביום. אז נכון, לא תמיד הכל מושלם, הרכבת מאחרת, אין מקום לשבת ובימים בהם יש עומס מרגישים כמו דג המנסה למצוא את מקומו בקופסת סרדינים.

אחת מקבוצות צרכני השירות של הרכבת הם חיילי צבא הגנה לישראל. אם תשאלו כל חייל הוא יגיד לכם שהוא מעדיף לנסוע ברכבת (במידה ואמא או אבא לא יכולים להסיע אותו) אבל רק שלא יהיה ביום ראשון. הרכבת מהירה, וכשיש מושב פנוי זה אפילו נוח. אך מה קורה אם עלינו על הרכבת ונפצענו? האם מגיע לנו על פי החוק פיצוי? הכירו את ל.ב, חיילת בצה"ל אשר נפצעה כשהייתה על רכבת.

המקרה של ל.ב שנפלה ברכבת – תיק 37207-01-19

ל.ב הינה חיילת בצה"ל שעלתה על רכבת מתחנת האוניברסיטה בבאר שבע לכיוון תל אביב. ברגע שעלתה על הרכבת חיפשה מקום להתיישב בו וכשזה נמצא, תוך כדי ביצוע תנועת הישיבה, סובבה את הרגל ונפגעה קשות בברך. מנהל תחנת הרכבת בצעד אחראי, לא היסס והזמין את מד"א, בתחנה הבאה ובעת עצירת הרכבת חיכה לה אמבולנס אשר פינה אותה לבית החולים סורוקה, שם אושפזה וקיבלה טיפול רפואי. מספר שנים לאחר מועד התאונה, נידון התיק בבית המשפט כאשר התובעת, כיום סטודנטית ללימודי משפטים טוענת כי מגיע לה פיצוי בגין הפציעה ברכבת.

מחלוקת בין הצדדים

התובעת טוענת שמדובר בתאונת דרכים לכל דבר, החוק קובע כי תאונת דרכים היא אירוע שבו נגרם לאדם נזק גופני בעקבות שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה.
חברת הביטוח והרכבת טוענות אחרת, הן לא מכחישות את עצם קרות התאונה, אך מאחר והרכבת לא הייתה בתנועה בזמן שהחיילת נפצעה אין שום סיבה להגדיר זאת כתאונת דרכים ועל כן לא מגיע פיצוי כהגדרתו בחוק הפיצויים. הנתבעות מוכנות לשלם פיצוי בגין כאב וסבל, ופיצוי קטן בסך 15,000 ₪ הקשור לאובדן כושר השתכרות בעתיד.

האם מדובר בתאונת דרכים? ההיבט המשפטי

בית המשפט קבע כי אכן התקיימה תאונה, שאלת השאלות היא אם זו אכן תאונת דרכים ואיך בכלל ניתן להגדיר תאונת דרכים? החוק קובע כי ברגע שנגרם לך נזק גופני בעקבות שימוש ברכב מנועי זו תאונת דרכים. עכשיו נותר לנו רק לקבוע את הגדרת ה"שימוש" ואם אכן התובעת השתמשה ברכב. החוק קובע כי שימוש ברכב מוגדר כנסיעה ברכב, כניסה לתוכו או ירידה ממנו.

מאחר והתובעת הייתה בתוך הרכבת בעת שנפצעה, הדבר ייחשב כתאונת דרכים והנתבעת צריכה לפצות אותה!

הנזק

על מנת לקבוע ולהעריך את הנזק הרפואי מונה ע"י בית המשפט מומחה בתחום האורטופדיה אשר קבע כי התובעת פרקה את הברך ויידרש זמן החלמה ארוך, הן בבית החולים והן בבית. קיימים כאבים בברך ימין וישנה אי יציבות ותנועתיות יתר של הפיקה. ההמלצה היא כי בסיום האשפוז עליה לשוב לביתה כאשר הרגל מקובעת ויש לבצע טיפולי פיזיותרפיה וחיזוק השרירים. הנכות שנקבעה לתובעת עומדת על 10%.

ואיך ימשיכו חיי היום יום? היא כבר לא תוכל לעסוק בספורט כפי שהיה בעבר, עמידות ממושכות יהיו כרוכות במאמץ אדיר, מה יהיה כאשר תהיה בהריון? ואיך תסתדר בגידול ילדיה?

הפיצוי

הפיצוי כולל בתוכו פרמטרים רבים בהם: קשיים הצפויים לתובעת בעתיד, אם זה בעבודה או בחיים, העזרה וסיעוד שתיאלץ לקבל מצד ג', הוצאות רפואיות, כאב וסבל והחזר הוצאות בגין עלויות עבר.

סה"כ סכום הפיצוי אותו פסק בית המשפט לטובת התובעת עומד על 411,170 ₪. בנוסף פסק כי על הנתבעות לשלם גם שכר טרחת עו"ד בשיעור של 15.21% מהסכום והחזר הוצאות משפט בסך 10,000 ₪.

לעתים, אנשים רבים הנפצעים מסיקים מסקנות בעצמם, כאילו מכירים את החוק ופועלים בהתאם לצו מצפונם או ההיגיון אשר מנחה אותם. תארו לכם מצב בו החיילת אשר נפצעה הייתה אומרת לעצמה, זה קרה באשמתי, אני סובבתי את הרגל ולכן נפצעתי, או שהייתה אומרת, נכון, הרכבת בכלל לא הייתה בנסיעה אז למה בכלל מגיע לי פיצוי. המסקנה היא פשוטה, בכל פציעה, קטנה כגדולה חשוב להתייעץ עם עו"ד ולבחון את המקרה לעומק.

במידה וגם אתם נפצעתם כתוצאה משימוש בתחבורה ציבורית, צרו קשר עם משרד עורכי הדין ג'ני זיו לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי. אז אל תחכו, תתבעו!

מי שמקיש בדלת יקבל תשובה 

אנו מתחייבים לחזור אליך תוך יום עסקים אחד! 

מאמרים נוספים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים – כל מה שחשוב לדעת לצד הטראומה, הכאב והסבל שעוברים מי שחווים תאונת דרכים, רובץ לו נושא התביעה בעקבות התאונה. מי שניזוק בתאונת דרכים בוודאי ירצה לדרוש את הפיצויים המגיעים לו, ובצדק. כשפונים לחשוב

קרא עוד »

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה – כל מה שרציתם לדעת תאונות דרכים ותאונות עבודה הם אירועים נפוצים אשר לצערנו הרב קורים לא מעט. מה זו בעצם תאונת דרכים? מהי תאונת עבודה? האם תאונת דרכים יכולה להיחשב כתאונת עבודה? את מי בכלל

קרא עוד »

פיצויים על תאונת אופנוע – המדריך המלא

אופנועים נחשבים לכלי רכב בעלי סיכון גבוה לפציעות ונזקי גוף. שלא כמו רכבים עם ארבעה גלגלים המאופיינים בתאים אטומים ומוגנים, אופנוע חשוף לפגיעות, החלקות ומעידות פי כמה ממכונית. על-כן, מחיר פוליסת הביטוח שלו גבוה יותר ממחיר פוליסת הביטוח של רכב

קרא עוד »

תאונת אופניים חשמליים – כל מה שצריך לדעת

בשנים האחרונות, תחום האופניים החשמליים תפס תאוצה רבה ואנו עדים לנוכחותם ההולכת וגוברת של האופניים בכבישים וברחובות. ככל שעולה מספרם במרחב הציבורי, כך מתרבים המקרים של אי-אילו חיכוכים בין עוברי אורח או כלי רכב ממונעים לבין אופניים חשמליים. מקרה שכזה

קרא עוד »

תאונת קורקינט – כל מה שצריך לדעת

כאשר רוכב קורקינט נפגע ונפצע מתאונה – הן תאונה המעורב בה כלי רכב אחר והן תאונה עצמית המתרחשת בעקבות רשלנות של צד ג' ולא של הרוכב (למשל כתוצאה מהתרשלות של העירייה שהשאירה בור פתוח) – הוא יהיה זכאי לקבל פיצויים

קרא עוד »
עורכת דין ג'ני זיו

צרו קשר עכשיו

דילוג לתוכן