עו"ד תאונות במקומות ציבוריים

נפלת? החלקת? מעדת במקום ציבורי? יכול להיות שמגיע לך פיצוי כספי!

לצערנו הרב, כולנו חשופים לפגיעות מהסוג הזה והן מתרחשות על בסיס יומיומי.
במידה וניתן להוכיח כי אותה הפציעה קרתה כתוצאה ממפגע במרחב הציבורי הרי שישנה עילה לקבלת פיצוי.

המהות העיקרית של הרשות הציבורית, היא לדאוג למתן שירותים מוניציפליים לאזרחיה ומבקריה. עליה לדאוג כי אותו שטח ציבורי אשר נמצא בתחום אחריותה יהיה מפותח, בטוח ונגיש מבחינת התשתיות וכחלק מכך, עליה לנקוט בפעולות כגון: סלילת כבישים, שלטים ותמרורים, ריצוף מדרכות, סימון מעברי חצייה ועוד'. עלייה לוודא כי מקומות כמו מרכזי ספורט, פארקי מים, גינות ציבוריות יהוו כמקומות בטוחים עבורנו האזרחים.
אותה האחריות מוטלת גם על בעלי עסקים פרטיים אשר מעניקים שירותים לציבור הרחב. עליהם לדאוג כי בית העסק יהיה בטוח לאוכלוסייה לה הוא מספק שירות. במידה והרשות או בעל העסק כשלו וכתוצאה מכך נפגעת הרי שיש בסיס לתביעת נזיקין.
כל שנותר עכשיו הוא להוכיח זאת ובמקום הזה משרדינו נכנס לתמונה!

דוגמאות לתאונות במקומות ציבוריים:

  • החלקה על כתם נוזלי בסופר
  • התקלות במרצפות בולטות בעת הליכה
  • נפילה לבור בעת הליכה בפארק טבע
  • פציעה בעת אימון בחדר כושר ציבורי ממכשיר פגום
  • פציעה כתוצאה מעבודות שיפוץ של קבלן
  • החלקה בבריכה בקאנטרי השכונתי

במידה ונפצעתי כתוצאה מתאונה במקומות ציבוריים – מה עליי לעשות?

במידה ונפצעת במקום ציבורי חשוב מאוד לתעד ולאסוף פרטים והוכחות לביצוע המקרה. אילו השלבים אשר יקלו על תהליך התביעה בהמשך:

  • יש לצלם את חלקי הגוף שנפגעו (ככל שדבר זה מתאפשר) כגון: שריטות, סימנים כחולים, פצעים פתוחים וכל חבלה הנראות לעין אשר יכולה להעיד וויזואלית על קיום פגיעה.
  • יש לאסוף פרטים של עדי ראייה. עדים אלה יוכלו (במידת הצורך) להעיד בבית המשפט בשלב מאוחר יותר. 
  • יש לצלם את המפגע אשר כתוצאה מממנו נגרמה התאונה, כגון: מדרכה, בור, מתכת בולטת. יש לצלם ממספר זוויות שונות. 
  • יש להתפנות לבית חולים לצורך קבלת טיפול רפואי. חשוב לעשות זאת מיד לאחר התאונה. במידה ואין באפשרותכם לבצע זאת באופן עצמאי יש להזמין אמבולנס.
  • יש לוודא, כי הרופא רושם באופן ברור את התלונה שלכם. היכן ישנם כאבים, כתוצאה ממה נגרמה הפגיעה וכו' – קרה לא פעם שרופא טעה ובשגגה ורשם כי הפציעה קרתה כתוצאה שונה מזו שסופרה על ידכם. 
  • יש לשמור את כל המסמכים הקשורים באופן ישיר או עקיף לפציעה: חוות דעת וממצאים רפואיים, קבלה מהאמבולנס, רכישת תרופות, לקיחת מוניות וכו'.
  • יש ליצור קשר עם עורך דין לקבלת ייעוץ משפטי. יעוץ והכוונה נכונה יהיה לעתים ההבדל בין פיצוי הולם ללא פיצוי כלל. 

מי זכאי לפיצוי?

כל אדם אשר נפצע במרחב הציבורי כתוצאה ממחדל של הגורם האחראי יהיה זכאי לפיצוי כספי.
יחד עם זאת חשוב לציין, כי בכדי לקבל פיצויים בגין נזקי גוף, יש להוכיח כי אכן הייתה רשלנות מצד הגוף האחראי – ובשביל להוכיח זאת, קיימת חשיבות גבוהה להסתייע בעורך דין נזיקין, מקצועי ומנוסה המתמחה באופן פרטני בטיפול בתיקים מהסוג הזה. 

מהו סכום הפיצויים אותו אוכל לקבל?

בתביעת פיצויים כתוצאה ממחדל ציבורי ישנם מספר גורמים אשר בסופו של יום, ישפיעו על גובה הפיצוי. יש לבחון את חומרת המקרה, מצבו הרפואי של הנפגע לפני הפציעה, אחוזי הנכות, עוגמת הנפש, הפסד תעסוקתי ועוד.
חשוב לא פחות, הוא עורך הדין אותו תבחרו שייעץ, ילווה וייצג אתכם. בדרך כלל, הגופים אותם תדרשו לתבוע במקרים שכאלו, הינם גופים גדולים וחסינים מבחינה פיננסית ולהם סוללת עורכי דין.
מהסיבה הזאת כאמור, חשוב לבחור בעורך דין מנוסה שיילחם עבורכם.
משרדנו טיפל בעשרות מקרים מסוג זה החל מלקוחה בת 68 עם בעיות רקע רפואיות (היה קושי בהוכחה כי הפגיעה הייתה כתוצאה מליקוי ולא ממצבה הרפואי הרעוע) אשר זכתה בפיצוי של כ – ,136,000 ₪ בגין עוגמת נפש, ועד בחור צעיר שהלך ברחוב ונפגע פגיעה קשה כתוצאה מעבודות קבלנות – תמ"א 38 בבניין מגורים אשר זיכו אותו בסכום של 275,000 ₪.
לכן, אם אתם מבקשים לא להתפשר על פחות מעורך הדין המקצועי ביותר, מוזמנים ליצור קשר עם משרד עו"ד ג'ני זיו ולקבוע פגישת ייעוץ ראשונית. 

מי שמקיש בדלת יקבל תשובה 

אנו מתחייבים לחזור אליך תוך יום עסקים אחד! 

לשיחת ייעוץ

דילוג לתוכן