נפצעתי כאשר יצאתי מהרכב, האם זה נחשב כתאונת דרכים?

השימוש ברכב משרת אותנו על בסיס יומי. בדרכינו לעבודה, בעת הסעת הילדים לגנים ולבתי הספר, לנסיעה קצרה לסופר ובעצם לכל מקום אשר נמצא במרחק מהבית. זה נוח, נטול מאמץ פיזי ואפילו נחמד כאשר חם בחוץ והמזגן הופך לסוג של חבר טוב שבא לעזרה.

יחד עם זאת שכלי התחבורה משרת אותנו נאמנה, ישנו צד פחות יפה, עמידה בפקקים, טיפולים תקופתיים, עלות אחזקה והרשימה עוד ארוכה.. על כל אילו אנו יכולים להתגבר, על דבר אחד לא! תאונת דרכים. תאונות הדרכים הפכו למכת מדינה, זה קורה בכל מקום, בכל שעה ולא פוסח על אף אחד. קורבנות תאונות הדרכים מאז קום המדינה חצו את רף ה – 30 אלף כאשר 16% (לערך) מתוכם הם ילדים ובני נוער.

נכון, מרבית התאונות קורות כתוצאה ממחדל כאשר הרכב בתנועה. התנגשות רכב ברכב, איבוד שליטה כתוצאה מכביש רטוב, תאונות של כלי רכב הפוגע בהולך רגל או עצם נייח והרשימה עוד ארוכה.. אך מה קורה אם התאונה מתבצעת כאשר הרכב לא בנסיעה? הרכב בכלל לא מונע. האם התאונה תוגדר כתאונת דרכים?

הסיפור של פלוני אשר נידון בבית משפט השלום 8720-07-17

התובע הוא אדם מבוגר, בן 67 בעת התאונה, אשר קם בבוקר בהיר אחד על מנת לנסוע לבית החולים לביצוע דיאליזה. הוא עושה זאת על בסיס קבוע (מספר פעמים בשבוע) ואפילו יש לו סוג של טקס, הוא אוהב לשבת לפני הנסיעה ולהאזין לרדיו לפני שיוצא לדרך. רגע לפני שיצא שם לב כי שכח את המשקפיים, מבלי לחשוב פעמיים, יצא מהרכב, אך לדאבונו החליק, נפל ונגרם לו שבר בקרסול שמאל.

התובע, באמצעות עורך דינו החליט לתבוע את חברת הביטוח לקבלת פיצויים.

העלילה מסתבכת

בטח חשבתם שבזה נגמר הסיפור, אז זהו שממש לא. התובע עבר ניתוח על מנת לאחות את השבר אך במקום הפציעה התפתח זיהום שהוביל לכריתת הרגל. אם לא די בכך והאדם נותר ללא רגל, הזיהום הגיע גם לרגלו השנייה, מה שהוביל גם לכריתתה. התובע נותר ללא רגליים כלל כאשר הוא מרותק לכיסא גלגלים.

237 ימי אשפוז בהם שהה בבית החולים לא עזרו להחלמתו המלאה, ואילו עתה הפך לאדם אשר נזקק למטפלת צמודה עד סוף ימי חייו. זה לא נגמר פה, התובע היה צריך לשנות את אורח חייו מקצה לקצה החל מהתאמת סביבת מגורים לאדם נכה, קניית רכב מיוחד המתאים לצרכיו, שת תרופות מיוחדות, התניידות במוניות ולא נכנסנו עוד לנזק הנפשי שנגרם לו.

חברת הביטוח מתנגדת

חברת הביטוח טוענת כי התאונה כלל לא מוגדת כתאונת דרכים. לטענתה, על פי החוק, על מנת שהתאונה תיחשב כתאונת דרכים היה צריך להשתמש ברכב למטרות תחבורה, במילים אחרות, לא התבצעה בו כלל נסיעה. וכאן נשאלת השאלה, האם תאונה שאינה מתרחשת תוך כדי נסיעה תוגדר כתאונת דרכים?

במקרה זה ולשמחת התובע, סעיף 1 בחוק הפלת"ד קובע באופן ברור שתאונת דרכים הוא אירוע בו נגרם לאדם נזק גופני בעקבות שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה. "שימוש ברכב מנועי" כולל בתוכו נסיעה ברכב, כניסה לתוכו או ירידה ממנו. ואם נתייחס ספציפית למקרה הרי שהשימוש ברכב היה למטרת הנסיעה לבית החולים והתאונה קרתה כאשר יצא מהרכב.

חוק-צדק-פיצוי

בדר"כ שפוסקים לטובתך, ישנה הרגשה טובה. החוק הגן עלייך, הצדק יצא לאור וקיבלת את הפיצוי המגיע לך. כך גם במקרה זה.. האומנם? אדם איבד את שתי רגליו וחייו השתנו לעד. כל הצדק והכסף שבעולם לא יעזרו. ישנה נחמה בכך שחברת הביטוח חויבה בהחלטת בית המשפט לקחת אחריות ולשלם על מנת לאפשר לאדם שנפצע לחיות בכבוד לצד הנכות.

יהודה עמיחי תיאר זאת כך: "מן המקום שבו אנו צודקים לא יצמחו לעולם פרחים באביב"

בית המשפט קבע לתובע פיצוי בסך 957,228 ₪ המורכב מ: 323,407 ₪ מביטוח לאומי, 633,821 פיצוי מחברת הביטוח ₪, בתוספת הוצאות משפט בסך 8000 ₪ ושכ"ט עו"ד בסך 96,404 ₪.

במידה ונפגעתם בתאונת דרכים אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרד עורכי הדין ג'ני זיו לייצוג משפטי, בתקווה שתהיו צודקים, תזכו לפיצוי ושתמיד יצמחו אצלכם פרחים באביב.

מי שמקיש בדלת יקבל תשובה 

אנו מתחייבים לחזור אליך תוך יום עסקים אחד! 

מאמרים נוספים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים – כל מה שחשוב לדעת לצד הטראומה, הכאב והסבל שעוברים מי שחווים תאונת דרכים, רובץ לו נושא התביעה בעקבות התאונה. מי שניזוק בתאונת דרכים בוודאי ירצה לדרוש את הפיצויים המגיעים לו, ובצדק. כשפונים לחשוב

קרא עוד »

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה – כל מה שרציתם לדעת תאונות דרכים ותאונות עבודה הם אירועים נפוצים אשר לצערנו הרב קורים לא מעט. מה זו בעצם תאונת דרכים? מהי תאונת עבודה? האם תאונת דרכים יכולה להיחשב כתאונת עבודה? את מי בכלל

קרא עוד »

פיצויים על תאונת אופנוע – המדריך המלא

אופנועים נחשבים לכלי רכב בעלי סיכון גבוה לפציעות ונזקי גוף. שלא כמו רכבים עם ארבעה גלגלים המאופיינים בתאים אטומים ומוגנים, אופנוע חשוף לפגיעות, החלקות ומעידות פי כמה ממכונית. על-כן, מחיר פוליסת הביטוח שלו גבוה יותר ממחיר פוליסת הביטוח של רכב

קרא עוד »

תאונת אופניים חשמליים – כל מה שצריך לדעת

בשנים האחרונות, תחום האופניים החשמליים תפס תאוצה רבה ואנו עדים לנוכחותם ההולכת וגוברת של האופניים בכבישים וברחובות. ככל שעולה מספרם במרחב הציבורי, כך מתרבים המקרים של אי-אילו חיכוכים בין עוברי אורח או כלי רכב ממונעים לבין אופניים חשמליים. מקרה שכזה

קרא עוד »

תאונת קורקינט – כל מה שצריך לדעת

כאשר רוכב קורקינט נפגע ונפצע מתאונה – הן תאונה המעורב בה כלי רכב אחר והן תאונה עצמית המתרחשת בעקבות רשלנות של צד ג' ולא של הרוכב (למשל כתוצאה מהתרשלות של העירייה שהשאירה בור פתוח) – הוא יהיה זכאי לקבל פיצויים

קרא עוד »
עורכת דין ג'ני זיו

צרו קשר עכשיו

דילוג לתוכן