עו"ד תאונות פגע וברח

תאונות מסוג "פגע וברח" הן תאונות בהן הנהג הפוגע נמלט מהמקום כאשר הוא מפקיר את הפצועים (הולכי רגל, נהגים, רוכבי אופניים וכו') בהם פגע. כך כותב השופט חשין באחד מפסקי הדין שלו בעניין תאונת פגע וברח: "מעשהו זה של הנוהג והבורח פוגע בשורשי הסולידריות החברתית והאישית המינימאלית לקיומה של חברה תקינה, בריחתו של הנהג מן המקום היא מעשה אנטי חברתי ואנטי מוסרי מובהק וראוי הוא כי ייענש בכל חומרת הדין".

בפגיעה שכזו המפגע מבצע עבירה כפולה – עבירת פגיעה וכן עבירה של המלטות מהמקום מבלי לקחת אחריות, לדאוג לאדם הפצוע שעלול להישאר עם נכות ואף למוות.

לצערנו, מדי שנה מתרחשות מאות פגיעות מסוג פגע וברח כאשר אחת שעלתה לכותרות היא פגיעתו באורח קשה של ארי נשר (בנו של הבמאי והמפיק המפורסם אבי נשר) בן ה –17 כשבעת רכיבה על אופניים חשמליים נפגע מרכב בתאונת פגע וברח, בתל אביב. לאחר ארבעה ימים בהם נלחם על חייו הוכרז על פטירתו. 

עבירת ההפקרה לאחר פגיעה נחשבת לעבירה חמורה ביותר בפקודת התעבורה ודינה היא עד שבע שנות מאסר בפועל. אם נגרמה חבלה חמורה ואף מוות, הדין הוא עד כארבעה עשר שנות מאסר בפועל. 

כיצד אקבל פיצוי אם אין לי מידע על הפוגע?

מנתונים סטטיסטיים ניתן לראות בבירור כי מרבית המפגעים בתאונת פגע וברח נתפסים. אך מה קורה אם האדם הפוגע בורח ואין לנו את פרטי הרכב שלו, שמו הפרטי ופוליסת הביטוח? בעצם אין לנו שום מידע על המפגע. מי יפצה אותנו? את מי נתבע? כיצד אקבל פיצוי אם אין לי שום מידע על הפוגע?
בדיוק בשל בעייתיות זו הקימה הממשלה את "קרנית". קרנית הינה תאגיד ציבורי אשר מטפל בנזקי גוף בלבד ומפצה נפגעי תאונות דרכים שאין באפשרותם דרך לתבוע פיצוי על הנזק והסבל שנגרמו להם. 

מי זכאי לפיצוי? מי שנפגע מתאונת דרכים (נזק גופני) ואין לו יכולת לתבוע את חברת הביטוח של הפוגע:

  • פגיעה על ידי הנהג שברח
  • פגיעה ע"י רכב גנוב
  • פגיעה מרכב שנעשה בו שימוש בניגוד לתנאי הפוליסה
  • פגיעה ע"י רכב שלא מבוטח (אי תשלום ביטוח)
  • הנוהג ברכב הפוגע ללא רישיון נהיגה
  • חברת הביטוח של המפגע נמצאת בהליך פירוק

מה עליי לעשות במידה ונפגעתי בתאונת פגע וברח?

בשלב הראשון, יש למלא טופס תביעה באתר קרנית. 

כמן כן, יש להוכיח לתאגיד קרנית שתי נקודות חשובות:

1) נזק גופני אשר נגרם כתוצאה מהתאונה (קרנית לא מפצה עבור נזקים לרכוש).

2) יש להוכיח לקרנית כי בוצע ניסיון לאתר מיהו הנהג שפגע וכן הוכחות על כך שהייתי מעורב בתאונת פגע וברח. למשל, לנסות לאתר עדים לתאונה, פנייה לרשות המקומית בבקשה לבדיקה במצלמות אבטחה, אישור משטרה על הגשת תלונה, מכתב שחרור מבי"ח, פינוי באמבולנס וכו'.

מומלץ להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתאונות פגע וברח.
מאוד יכול להיות שאחרי שקראתם את הכתוב, הגעתם למסקנה כי ההליך פשוט וקל ליישום באופן עצמאי, פשוט אפנה לקרנית ואקבל פיצוי. לצערנו, לא כך הדבר. 

מבדיקה סטטיסטית שנערכה ע"י תאגיד קרנית, ניתן לראות בבירור כי על פי נתוני שנת 2019 מס' התביעות שנדחו עומדות על 35% מכלל התביעות. מספר התביעות שהגיעו לפשרה עומדות על 55.1%. נשאיר לכם להבין את גובה האחוזים של התביעות אשר אושרו במלואן.

מהו סכום הפיצויים אותו אוכל לקבל?

הליך התביעה כנגד "קרנית" זהה להליך בתביעה כנגד כל חברת ביטוח. הנפגע בתאונה יצטרך להוכיח את גובה הנזק שנגרם לו כתוצאה מהתאונה: הוצאות רפואיות, הוצאות ניידות, התאמת דיור, הפסדי שכר, אבדן כושר השתכרות בעתיד, עזרה צד ג', כאב וסבל וכו'. 

אציין, כי בפגיעה מסוג פגע וברח (בניגוד לתאונת דרכים) יש קושי רב מאחר וזו לא "תאונה רגילה". בדרך כלל בזירת תאונה נמצאים כלל ההוכחות הכוללות  מס' כלי רכב, מס' נפגעים (מהצד הפוגע והצד הנפגע), עדויות משתתפים וכו'. בתאונה מסוג פגע וברח, הנפגע נותר לעתים לבדו בזירה ועליו להוכיח כי הפציעה לא נגרמה כתוצאה ממחדל אישי.

כל תאונה היא עולם ומלואו. ישנם מרכיבים רבים אשר מרכיבים יחד את הפיצוי. ישנם תיקים קלים בהם הפיצוי יסתכם  באלפי שקלים בודדים וכן תיקים היכולים להגיע גם למיליוני שקלים.

בכל מקרה, מה שיכול להגדיל את סיכוייך לפיצויים הוא ליצור קשר עם עורך דין מנוסה הבקיא בתחום תאונות פגע וברח – ובמקום הזה בדיוק, משרדינו נכנס לתמונה ומזמין ואתך לקבוע פגישת ייעוץ.

מי שמקיש בדלת יקבל תשובה 

אנו מתחייבים לחזור אליך תוך יום עסקים אחד! 

לשיחת ייעוץ

דילוג לתוכן