תאונת קורקינט – כל מה שצריך לדעת

כאשר רוכב קורקינט נפגע ונפצע מתאונה – הן תאונה המעורב בה כלי רכב אחר והן תאונה עצמית המתרחשת בעקבות רשלנות של צד ג' ולא של הרוכב (למשל כתוצאה מהתרשלות של העירייה שהשאירה בור פתוח) – הוא יהיה זכאי לקבל פיצויים כספיים. אופי התאונה, דרך ההתנהלות של הנפגע והתערבות של עורך דין מומחה, הינם בעלי משקל מכריע בגובה הפיצויים שייפסקו.
הנה מקרה לדוגמה של תאונת קורקינט בה הנפגע זכה לפיצויים: : ז.ש מנתניה, היה בן 15 כאשר רכב על קורקינט חשמלי ונפגע ממכונית נוסעת. לפי כתב התביעה, ז.ש נחבל והובהל לבית החולים, שם אובחן כסובל מפגיעות רבות וטופל בהתאם. ז.ש תבע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע וזכה ב-206,000 שקלים כספי פיצויים וכן שיעורי נכות גופנית ונפשית (לקריאת הפסיקה).

כאשר מתרחשת תאונה, חשוב להכיר את הזכויות והחובות של רוכב הקורקינט ואת הבעיות המשפטיות השונות. אז איך להתנהל נכון במקרה של תאונת קורקינט? לפניכם המדריך המלא.

מה זו תאונת קורקינט?

תאונות קורקינט אלו תאונות נפוצות בהן ישנה מעורבות של קורקינט עם רכב מנועי, או שנגרמות בשל תאונה עצמית כמו נפילה כתוצאה ממכשול בדרך. לפי פסקי דין מהשנים האחרונות, בתי המשפט אינם מחשיבים את הקורקינטים החשמליים ככלי רכב מנועיים, כך שדינו של רוכב הקורקינט יהיה כדין הולך רגל. המשמעות היא שרוכב הקורקינט לא יוכל לבטח עצמו בחברת ביטוח ככלי רכב מנועי , ולכן יכול לתבוע רק את חברת הביטוח של הרכב שפגע בו על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים לו. אם תאונת הקורקינט נגרמה כתוצאה מרשלנות של צד ג', כמו בור בצד הדרך שלא טופל, ניתן יהיה לתבוע את הגוף האחראי לכך – עירייה או רשות מקומית ולקבל פיצויים.

תאונת קורקינט – כל מה שצריך לדעת

נפגעתי מרכב, מה עליי לעשות?

כאמור, פגיעת רכב ברוכב קורקינט נחשבת לתאונת דרכים לכל דבר, ועל כן יש להתייחס אליה ככזאת. במידה ונפגעת על ידי רכב, השלב הראשון שלך יהיה להזעיק עזרה רפואית ולטפל בעצמך. לאחר מכן, יש לפנות בהקדם לעורך דין על מנת שינחה אותך כיצד להמשיך ולהתנהל בהליך המשפטי.
בנוסף, במידה והמצב הרפואי מאפשר לך זאת, יש לתעד את המקרה באמצעות צילום. יש לצלם את הרכב הפוגע ואת מספרו, לקחת את הפרטים הרלוונטיים מהנהג הפוגע כמו מספר טלפון, תעודת זהות, פרטי ביטוח וכו', במידת האפשר יש לגבות עדויות מעוברי אורח שהיו עדים למקרה.
במקרים שבהם הזדקקתם לטיפול רפואי כתוצאה מהפגיעה, יש לתעד את המסמכים הרפואיים ולשמור את כל הניירת כהוכחה לכך שאכן הייתה פציעה ושטופלת רפואית. תיעוד ישמש אותך אל מול חברת הביטוח ויעזור לבסס את התביעה המשפטית לקבלת פיצויי. זכרו, אם זה לא רשום זה לא קיים.

ומה אם נפגעתי כתוצאה מנפילה?

מלבד תאונות המערבות כלי רכב ממונעים, ישנם מקרים בהם רוכב קורקינט חשמלי נפגע כתוצאה מנפילה בעקבות מפגע בטיחותי – כדוגמת בור פתוח, מהמורה, סדק בכביש או במדרכה, במקרה כזה, ניתן לתבוע את העירייה או הרשות המקומית ולזכות בפיצויים כספיים. יש להתנהל באופן זהה, בדיוק כשם הייתם מתנהלים אם הייתם נפגעים ע"י כלי רכב – להזעיק עזרה רפואית, לצלם את המפגע הבטיחותי (עדיף ממספר זוויות), לשמור ולתעד את כל המסמכים הרפואיים.
על מנת להבטיח התנהלות משפטית נכונה, יש לפנות לעורך דין המתמחה בנזקי גוף ולהיוועץ עמו בכל הליך התביעה.

כיצד מנהלים את ההליך המשפטי?

ראשית, חשוב להבין – הליך משפטי שאינו מנוהל על ידי עורך דין המומחה לנזקי גוף בהכרח שיתנהל באופן חובבני ולא יעיל. במקרה כזה, מרבית הסיכויים שסכום הפיצויים שייקבע על ידי בית המשפט יהיה נמוך משמעותית ממה שהיה נקבע אילו הנפגע היה שוכר עורך דין.
הליך התביעה מתבצע, כמו בכל הליך משפטי אחר, באמצעות שימוש באסטרטגיה משפטית מבוקרת ומתוכננת. ראשית, על הנפגע להציג ראיות שבכוחן לחזק את התשתית הראייתית לכך שאכן הוא זכאי לקבלת כספי פיצויים: להוכיח כי המקרה אכן התרחש וישנה פגיעה כתוצאה מרשלנות של צד ג' או לחילופין מכלי רכב מנועי אשר פגע בך וגרם לנזק רפואי.
לאחר מכן, יש להציג לבית המשפט את כלל המסמכים הרלוונטיים שבכוחם לקבוע ואף להגדיל את גובה הפיצויים: קבלות מטיפולים רפואיים שונים, הוצאות רפואיות בגין תרופות, חוות דעת רפואיות של מומחים ועוד.
כאמור, ניהול הליך משפטי כזה נחשב למסובך ומאתגר, ועל כן מחייב שימוש בעורך דין המומחה לדיני נזיקין. כדי לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם, חשוב מאוד להימנע מניהול ההליך באופן עצמאי.

גובה הפיצויים

ככלל, לא ניתן לקבוע מדד אחיד לגובה הסכום שעתיד להתקבל בכל תביעה ותביעה. הסכום משתנה בהתאם לנסיבות המקרה, חומרת הפציעה, הפסדי שכר, הוצאות ניידות, מעורבות עורך דין וכן גורמים רבים נוספים.
כדי לסבר את האוזן, נבחן מקרה שהתרחש לפני שנתיים בבני-ברק: רוכב קורקינט חשמלי קיבל פיצוי כספי על סך 1.5 מיליון ש"ח כאשר נפל בעקבות בור שנפער בכביש (לכתבה המלאה בכיכר השבת).
על פי עדות הנפגע, הוא היה בדרכו לעבודה בכביש בתוך העיר בני-ברק. כאשר הגיח רכב ממונע מהצד הנגדי, רוכב הקורקינט החשמלי נאלץ לברוח הצידה וכתוצאה מכך נפל בעוצמה ונחבל בפניו. לפי חוות הדעת הרפואית, רוכב הקורקינט נחבט בפניו כשהוא סובל משברים בלסת והגיע לבית החולים לקבלת טיפולים רפואיים וניתוחים לאיחוי השברים.
רוכב הקורקינט החשמלי תבע את עיריית בני-ברק על רשלנות. בית המשפט פסק שעיריית בני-ברק התרשלה בכך שלא שמרה על תקינות המרחב הציבורי אשר נמצאת תחת אחריותה.
לאחר התכתשויות משפטיות בין עורכי הדין של שני הצדדים, בית המשפט פסק כאמור פיצויים כספיים על סך 1.5 מיליון ש"ח, וכן נכות קבועה וקצבה חודשית קבועה מהביטוח הלאומי.

רוכב קורקינט חשמלי, היית מעורב בתאונת דרכים? דרוש את הפיצויים המגיעים לך! בין אם נפגעת מרכב ממונע או מנפילה בכביש, אתה זכאי לפיצויים כספיים. פנה אלינו לקבלת טיפול משפטי מקיף ומקצועי וייעוץ ראשוני חינמי.

משרד עורכי דין ג'ני זיו – מתמחים בתאונות קורקינט

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות חייגו 073-727-5692 השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

מאמרים נוספים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים – כל מה שחשוב לדעת לצד הטראומה, הכאב והסבל שעוברים מי שחווים תאונת דרכים, רובץ לו נושא התביעה בעקבות התאונה. מי שניזוק בתאונת דרכים בוודאי ירצה לדרוש את הפיצויים המגיעים לו, ובצדק. כשפונים לחשוב

קרא עוד »

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה – כל מה שרציתם לדעת תאונות דרכים ותאונות עבודה הם אירועים נפוצים אשר לצערנו הרב קורים לא מעט. מה זו בעצם תאונת דרכים? מהי תאונת עבודה? האם תאונת דרכים יכולה להיחשב כתאונת עבודה? את מי בכלל

קרא עוד »

פיצויים על תאונת אופנוע – המדריך המלא

אופנועים נחשבים לכלי רכב בעלי סיכון גבוה לפציעות ונזקי גוף. שלא כמו רכבים עם ארבעה גלגלים המאופיינים בתאים אטומים ומוגנים, אופנוע חשוף לפגיעות, החלקות ומעידות פי כמה ממכונית. על-כן, מחיר פוליסת הביטוח שלו גבוה יותר ממחיר פוליסת הביטוח של רכב

קרא עוד »

תאונת אופניים חשמליים – כל מה שצריך לדעת

בשנים האחרונות, תחום האופניים החשמליים תפס תאוצה רבה ואנו עדים לנוכחותם ההולכת וגוברת של האופניים בכבישים וברחובות. ככל שעולה מספרם במרחב הציבורי, כך מתרבים המקרים של אי-אילו חיכוכים בין עוברי אורח או כלי רכב ממונעים לבין אופניים חשמליים. מקרה שכזה

קרא עוד »

תאונת קורקינט – כל מה שצריך לדעת

כאשר רוכב קורקינט נפגע ונפצע מתאונה – הן תאונה המעורב בה כלי רכב אחר והן תאונה עצמית המתרחשת בעקבות רשלנות של צד ג' ולא של הרוכב (למשל כתוצאה מהתרשלות של העירייה שהשאירה בור פתוח) – הוא יהיה זכאי לקבל פיצויים

קרא עוד »
עורכת דין ג'ני זיו

צרו קשר עכשיו

דילוג לתוכן