עו"ד תאונות עבודה

עו"ד תאונות עבודה – כיצד עורך דין יעזור לכם במקרה של תאונת עבודה?

תאונות עבודה הן אירוע נפוץ ושגרתי מאוד (לצערנו הרב). בכל שנה מתרחשות עשרות אלפי תאונות עבודה בהן נפצעים בני אדם באורח שונה ולעתים מסתיימות בנכות ואף מוות. על פי דוח תאונות העבודה לשנים 2011-2014 של משרד הכלכלה וביטוח לאומי עולה כי מספר הנפצעים בתאונות עבודה עומד על למעלה מ – 195 אלף עובדים, כלומר ממוצע של כמעט 50 אלף נפגעים בשנה. עוד עולה כי מרבית הפגיעות התרחשו אצל מעסיקים בענפי הבנייה, תעשייה ומסחר משלל סיבות כגון נפילה מגובה, התמוטטות, התחשמלות, נפילת עצם, מכה מעצם נע ועוד.

דוגמא טובה לכך היא המקרה הבא: פועל בניין כבן 55 נפל מגובה של שלושה מטרים ונפגע בגבו. במהלך העבודה הוא עמד על לוח עץ שלפתע נשבר וכתוצאה מכך נגרמה הנפילה. ממקום התאונה פונה לבי"ח, שם אבחנו כי הוא סובל משבר בקרסול ושבר בחוליות הגב. בעקבות הפציעה הקשה לא שב לעבודתו. בית המשפט קבע כי המעסיק התרשל בכך שזלזל בבטיחות העובד ולא פעל על פי נהלי עבודה מסודרים ופסק לטובת התובע 519,720 ₪ (לקריאה באתר פסק דין).

ההגדרה של תאונת עבודה

לפי סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי תאונת עבודה היא תאונה שאירעה בזמן העבודה אצל מעביד או מטעמו, כולל את הדרך לעבודה וממנה הביתה. התאונה יכולה להיות מוגדרת כפגיעה פיזית כמו שבר, מחלה או כפגיעה נפשית כמו התמוטטות עצבים או התקף לב שנגרם בעקבות העבודה. גם עובד עצמאי יכול להיות מוגדר כנפגע תאונת עבודה כל עוד הפגיעה נעשתה תוך כדי עיסוקו.
החוק מכיר גם בתאונה שאירעה לאותו עובד אשר עובד במספר עבודות והתאונה קרתה לו כאשר נסע ממקום עבודה אחד לאחר.

דוגמאות לתאונות עבודה

• היד נתפסה במכונה של פס ייצור במפעל.
• נפילה מפיגום בעת ביצוע עבודות בניין בו אני מועסק ע"י קבלן.
• החלקה ושבירת היד כתוצאה מרצפה רטובה במסעדה בה הנך מועסק.
• בקשה לביצוע עבודות במשרד במסגרת זמן לא סבירה הגורמת ללחץ נפשי וכתוצאה מכך התמוטטות עצבים.
• פציעה במטוס בעת טיסת עסקים מטעם החברה.
• מחלה כתוצאה מעבודה במפעל כימיקליים.
• תאונת דרכים כשיצאת עם הרכב להפסקת צהרים בזמן שעות העבודה.
• תאונת דרכים בדרך לערב גיבוש של החברה.
• קלדנית אשר חלתה בפרקי ידיה לאחר עבודה של שנים.

נפגעתי בתאונת עבודה – מה עליי לעשות?

במהלך שנות עבודתנו, היינו עדים למקרים רבים של אנשים שהיו מעורבים בתאונת עבודה ופעלו בצורה שגויה, דבר שהוביל בשלב מאוחר יותר לכשלים בהליך המשפטי ובהתנהלות מול ביטוח לאומי, המעסיק ואף חברות הביטוח הפרטיות (במידה וישנן).

להלן הפעולות המדויקות שיש לפעול על פיהן במקרה של תאונת עבודה:

עזרה ראשונה – יש לפנות למיון בבית חולים או למוקד ולטפל בפגיעה. חשוב מאוד לעשות זאת בסמוך ככל האפשר למועד הפגיעה. במידה ואתם לא יכולים להתפנות בעצמכם יש להזמין אמבולנס.

המשיכו לטפל בעצמכם – ביטוח לאומי יבחן את המקרה לעומק. מה הרופאים אומרים על הנזק? האם ישנה מוגבלות בתנועה? האם אתם ממשיכים לקבל טיפול רפואי (לדוג טיפולי פיזיותרפיה). ככל ויש נזק רציני, הגוף שממנו אתם דורשים פיצויים ירצה לראות מה עשיתם על מנת לטפל בעצמיכם.

תעדו הכול – שמרו כל מסמך רפואי שיש לכם, קבלה על תרופות, רופאים פרטיים, מוניות וכל עלות שקשורה באופן ישיר לפגיעה.

צילום המקום בו אירעה התאונה – צילום הזירה עצמה, המכונה שגרמה לפציעה, ליקוי במבנה וכל דבר אשר יכול "לספר" את הסיפור.

עדים למקרה – במידה והיה עד לתאונה חשוב להיות איתו בתקשורת ולבקש ממנו להעיד בהמשך או לתת הצהרה בנוגע לפגיעה. לדוג', אם אתם עובדים במסעדה והחלקתם, עובד שהיה עד למקרה יוכל לאשר זאת ובכך לתמוך בגרסתכם.

להודיע למעסיק על אירוע התאונה – על המעסיק להיות מודע שקרתה תאונה. עליו למלא ולחתום על דו"ח תאונת עבודה. הדו"ח חשוב מאוד והוא ההתחלה והבסיס לכל התהליך

להתייעץ ולקבל ליווי משפטי מעו"ד מומחה בתאונות עבודה – עו"ד מומחה יוכל לנהל את כל תיק התביעה החל מהתנהלות מול רופאים, הגשת ניירת, תהליכי בירוקרטיה מתישים, ביטוח לאומי, המעסיק ובכך לגרום לך לעמוד כשווה מול שווה אל מול עו"ד של הצד השני.

מי זכאי לפיצוי?

העובד שנפגע זכאי לתבוע פיצויים מביטוח לאומי, המעסיק, חברות ביטוח וכל מי שאחראי, מעורב או אשם בפגיעה. גם תאונה בדרך או חזרה מהעבודה תיחשב לתאונת עבודה. אם התאונה נגרמה באשמתכם היא עדיין יכולה להיחשב כתאונת עבודה וניתן לבחון את זכאותכם לפיצוי.

את ביטוח לאומי ניתן לתבוע תוך שנה מיום התאונה. במידה והתאונה קרתה בעקבות התרשלות של המעסיק ניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד המעסיק. אם יש ברשותכם ביטוח בחברה פרטית והפוליסה מכסה גם נזקים כתוצאה מתאונות עבודה ניתן יהיה לתבוע אף את חברת הביטוח שלך (בנוסף לתביעה של ביטוח לאומי ו/או המעסיק).

הגופים אותם תתבעו יעשו כל שביכולתם באמצעות ניצול כוחן המשפטי וכיסם הרחב על מנת לא לשלם את הפיצויים שמגיעים לכם עפ"י חוק. לכן, עלייך להיות מיוצג ע"י עו"ד מנוסה אשר מכיר את התנהלות הגופים הגדולים הללו.

אז כמה כסף מגיע לי?

רבים מהתובעים רוצים לדעת במדויק מהו סכום הפיצויים הסופי. האם הוא עומד על 5,000 ₪? 100,000 ₪? 500,000 ?השאלה הזו חוזרת על עצמה שוב ושוב, בכל פגישה עם נפגעי תאונות עבודה.
חשוב להבין: אין תשובה חד-משמעית וכל תיק נבחן לגופו; חישוב גובה הפיצויים הוא למעשה תורה שלמה המכילה מגוון רחב של תרחישים, פרטים וגורמים – שלכולם הכוח לשנות את גובה הפיצוי, חומרת הפציעה, אחוז הנכות, שכר ההשתכרות לפני התאונה, מצב בריאותי לפני האירוע ועוד'.

מקרה שהתרחש בשנת 2017 עשוי לשפוך אור על גובה הפיצויים:

דיילת קרקע בחברת אל על סובבה את הברך בירידה מהמסוע שהוביל לעמדת הצ'ק אין שלה. בעקבות התאונה נגרמה לה חבלה סיבובית בברך והיא נאלצה לעבור ניתוח לכריתה חלקית של המיניסקוס. בתביעה שהגישה נגד אל-על ורשות שדות התעופה טענה כי התרשלו בכך שלא דאגו למעבר בטוח לדיילים, לא העבירו הדרכות בטיחות ולא סיפקו אמצעי זהירות מתאימים.
כתוצאה מהתאונה נקבעו לדיילת 10% נכות אורטופדית ונפסקו לה פיצויים בסך 167 אלף ₪ כתבה באתר ynet.

 

נפגעת כתוצאה מתאונת עבודה ? דע את זכויותיך! אנו מזמינים אותך ליצור קשר עם משרדינו ואנו נדאג עבורך לטיפול משפטי מקיף ומקצועי, כל הדרך לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לך.

משרד עורכי דין ג'ני זיו – ייעוץ משפטי בתאונות עבודה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות חייגו 073-727-5692 השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

לשיחת ייעוץ

דילוג לתוכן