שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים - כל מה שחשוב לדעת

לצד הטראומה, הכאב והסבל שעוברים מי שחווים תאונת דרכים, רובץ לו נושא התביעה בעקבות התאונה. מי שניזוק בתאונת דרכים בוודאי ירצה לדרוש את הפיצויים המגיעים לו, ובצדק. כשפונים לחשוב על פיצויים במקרה של תאונה, שתי השאלות הראשונות שנשאלות הן ברוב המקרים "כמה זה עולה לי?" ו"מהו גובה סכום הפיצויים שאקבל?". רוב מי שניזוקו בתאונת דרכים לא יודע האם ישתלם להם לשכור את שירותיו של עורך דין. במאמר זה אספנו לכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת בנוגע לשכר הטרחה של עורך דין לענייני תאונות דרכים.

כמה זה באמת עולה?

בשונה משכר לעורך דין פלילי, לדוגמה, שכר עורך דין בתביעה הקשורה בתאונת דרכים לא עולה לכם דבר, למעט דמי פתיחת תיק. כלומר, ברוב המקרים לא תשלמו עבור התביעה, למעט מקרים יוצאי דופן שבהם יש לשלם עבור חוות דעת פרטית של רופא מומחה. בפועל, שכר הטרחה לעורך הדין המייצג אתכם בתיק נגזר באחוזים מגובה הפיצוי שאותו תקבלו בסיום התהליך. שכר הטרחה לעורך דין המטפל בתיק מהסוג הזה מוגבל, בעיקר בגלל הסיבה שבתיקים כאלו ברוב המקרים דנים בנזק שנגרם לנפגע, ולא באופי התאונה ובהתרחשותה.
תאונת דרכים בדרך לעבודה

כמה אחוזים מהפיצויים מהווה שכר הטרחה?

ראשית, חשוב לדעת כי במידה שלא קיבלתם פיצוי, עורך הדין לא יקבל שכר טרחה גם הוא. מגבלה זו מעניקה לעורך הדין תמריץ הגון לעבוד טוב בתיק שלכם, וכמובן לייצג אתכם נאמנה. כמו כן, המגבלה בגביית השכר מתבטאת בשלוש אופציות עיקריות:

אופציה ראשונה: התיק מסתיים ללא הגשת תביעה לבית המשפט, אלא בפשרה כשלהי המוסכמת על שני הצדדים. זה קורה לרוב בתאונות דרכים קלות, וכאשר הנזק אינו גדול במיוחד. במקרים מהסוג הזה אין מקום להגיש תביעה לבית המשפט, ואין צורך במומחים מטעמו. אם חוויתם תאונה מהסוג הזה, שכר הטרחה של עורך הדין המייצג אתכם יעמוד על 8% + מע"מ.

אופציה שניה: התיק מסתיים לאחר שהוגשה תביעה לבית המשפט, בעקבות פשרה שהושגה מול חברת הביטוח. במקרה הזה לא היה נצרך בית המשפט להכריע בתיק, ולכן עורך הדין רשאי לדרוש עבור מקרה זה שכר טרחה העומד על 11%+ מע"מ.

אופציה שלישית: הוגשה תביעה לבית המשפט, כך שהתיק מסתיים בהכרעת שופט. במקרה הזה, עורך הדין רשאי לגבות מסכום הפיצויים שכר טרחה העומד על 13% + מע"מ.

איך זה עובד בפועל?

כדי להבין איך עובד נושא שכר הטרחה במקרה של תביעת פיצויים בנזקי תאונת דרכים, נביא להלן דוגמה. אם בית המשפט פסק עבור פלונית שכר פיצויים בסך 100 אלף שקלים, עליה לשלם מתוך סכום הפיצוי שנפסק לה 13 אחוזים + תשלום מע"מ, שבמקרה הזה הם 13 אלף שקלים + מע"מ.

החדשות הטובות הן שברוב המקרים בית המשפט פוסק ומורה לחברת הביטוח לשלם את שכר הטרחה מבלי לגרוע מסכום הפיצויים. כלומר, את סכום הפיצויים שנפסק לכם תקבלו במלואו.

בחירה נכונה

אם עברתם תאונת דרכים וברצונכם לקבל פיצויים כמגיע לכם, חשוב שתבחרו במייצג מקצוען שיידע להביא את הראיות, חוות הדעת והאבחונים הנכונים. אחד כזה שיידע גם להפנות אתכם לקבלת חוות הדעת הרפואית המקצועית ביותר, וגם לכוון ולתזכר אתכם בנוגע לטיפולים שעליכם לעשות, וכמובן להביא בסופו של דבר לקבלת הפיצוי המיוחל.

לאחר שבחרתם במייצג הנכון, חשוב לערוך הסכם שכר טרחה. למרות שהוא מוסדר בחוק, חשוב לערוך אחד כזה, ולעבור על הסעיפים כולם כדי למנוע הפתעות ולהסיר ספקות מיותרים.

במשרד עורכי דין ג'ני זיו אנו מתמחים בתביעות במקרים של תאונות דרכים. אתם מוזמנים אליי בשמחה לקבלת ייעוץ ראשוני ברמה הגבוהה ביותר, שיפתח בפניכם את כל האופציות העומדות לרשותכם.

משרד עורכי דין ג'ני זיו – מתמחים בתאונות דרכים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות חייגו 073-727-5692 השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

מאמרים נוספים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים – כל מה שחשוב לדעת לצד הטראומה, הכאב והסבל שעוברים מי שחווים תאונת דרכים, רובץ לו נושא התביעה בעקבות התאונה. מי שניזוק בתאונת דרכים בוודאי ירצה לדרוש את הפיצויים המגיעים לו, ובצדק. כשפונים לחשוב

קרא עוד »

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה – כל מה שרציתם לדעת תאונות דרכים ותאונות עבודה הם אירועים נפוצים אשר לצערנו הרב קורים לא מעט. מה זו בעצם תאונת דרכים? מהי תאונת עבודה? האם תאונת דרכים יכולה להיחשב כתאונת עבודה? את מי בכלל

קרא עוד »

פיצויים על תאונת אופנוע – המדריך המלא

אופנועים נחשבים לכלי רכב בעלי סיכון גבוה לפציעות ונזקי גוף. שלא כמו רכבים עם ארבעה גלגלים המאופיינים בתאים אטומים ומוגנים, אופנוע חשוף לפגיעות, החלקות ומעידות פי כמה ממכונית. על-כן, מחיר פוליסת הביטוח שלו גבוה יותר ממחיר פוליסת הביטוח של רכב

קרא עוד »

תאונת אופניים חשמליים – כל מה שצריך לדעת

בשנים האחרונות, תחום האופניים החשמליים תפס תאוצה רבה ואנו עדים לנוכחותם ההולכת וגוברת של האופניים בכבישים וברחובות. ככל שעולה מספרם במרחב הציבורי, כך מתרבים המקרים של אי-אילו חיכוכים בין עוברי אורח או כלי רכב ממונעים לבין אופניים חשמליים. מקרה שכזה

קרא עוד »

תאונת קורקינט – כל מה שצריך לדעת

כאשר רוכב קורקינט נפגע ונפצע מתאונה – הן תאונה המעורב בה כלי רכב אחר והן תאונה עצמית המתרחשת בעקבות רשלנות של צד ג' ולא של הרוכב (למשל כתוצאה מהתרשלות של העירייה שהשאירה בור פתוח) – הוא יהיה זכאי לקבל פיצויים

קרא עוד »
עורכת דין ג'ני זיו

צרו קשר עכשיו

דילוג לתוכן