פיצויים על תאונת אופנוע – המדריך המלא

אופנועים נחשבים לכלי רכב בעלי סיכון גבוה לפציעות ונזקי גוף. שלא כמו רכבים עם ארבעה גלגלים המאופיינים בתאים אטומים ומוגנים, אופנוע חשוף לפגיעות, החלקות ומעידות פי כמה ממכונית. על-כן, מחיר פוליסת הביטוח שלו גבוה יותר ממחיר פוליסת הביטוח של רכב עם ארבעה גלגלים. למעשה, כמעט כל רוכב אופנוע היה מעורב במהלך חייו בתאונה כלשהי – החלקה ממפגע בטיחותי, חוסר תשומת לב, פגיעה מרכב חולף או אפילו פגיעה בבני-אדם ובעלי-חיים.

באיזו קלות ניתן להיפצע מתאונת אופנוע? מקרה שהתרחש בנובמבר 2013 עשוי לשפוך אור: צעיר בן 26 שעבד כשליח פיצה, נסע עם אופנוע לצורך עבודתו. באחת הצמתים, נהג שלא הבחין בו ולא נתן לו זכות קדימה, נתקל בו והפיל אותו. נהג האופנוע, שנהג ללא ביטוח חובה, נחבל באופן בינוני ושבר את הירך. אותו רוכב אופנוע קיבל פיצויים בסך 376 אלף ש' מחברת הביטוח של הנהג הפוגע.

רוכבי אופנוע שנפגעו בתאונה, חוששים שאולי הם לא זכאים לקבל פיצוי אם התאונה נגרמה באשמתם. לכן, חשוב מאוד לדעת כי כאשר רוכב אופנוע נפגע בתאונה, בין אם היא נגרמה באשמתו ובין אם לא, הרי שהוא זכאי לפיצוי כספי מטעם חברת הביטוח.

מה לעשות כאשר מתרחשת תאונת אופנוע?

אופנוע נחשב לכלי רכב לכל דבר ועניין. בשל כך, חברות הביטוח מתייחסות לתאונת אופנוע כשם שהן מתייחסות לתאונת רכב.
כאשר מתרחשת תאונת אופנוע, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא, באופן טבעי, לטפל כמה שיותר מהר בנזקים הגופניים: להזמין אמבולנס ולהמתין להגעת כוחות ההצלה. מלבד טיפולים רפואיים, חשוב ליצור קשר במהירות האפשרית עם עורך דין לענייני נזקי גוף כדי שיוכל לנהל את האירוע בפן המשפטי ובמקצועיות המרבית. הפעולות הללו קריטיות ועשויות להיות משמעותיות בכל הנוגע לגובה הפיצויים הסופי שבית המשפט יפסוק לטובת רוכב האופנוע .
מלבד התייעצות עם עורך דין, חשוב מאוד לתעד את האירוע לפרטי-פרטים: במקרה של תאונה בה מעורב כלי רכב אחר יש לקחת את הפרטים של הנהג, לצלם את לוחית הרישוי, לבקש את פרטי הביטוח ולצלם את תעודת הזהות שלו .
כמו-כן, חשוב מאוד לשמור את כל הקבלות והמסמכים שקשורים לטיפול הרפואי, לרבות נסיעות לבית החולים, פינוי על ידי אמבולנס, צילומי רנטגן, טיפולים אצל אורתופד מומחה וקבלת כל חוות דעת רפואית בהקשר לפציעה. אלו עשויות להיות שימושיים מאוד במהלך הליך התביעה. חשוב להבין כי מה שלא מתועד הוא בבחינת כאילו לא קרה מעולם.
במקרה של החלקה, נפילה או התנגשות כתוצאה ממפגש עם מפגע בטיחותי, יש לצלם את אותו המפגע על מנת שנוכל להוכיח כי זה הגורם לתאונה כמו לדוגמה בור בכביש, כביש עם חצץ ועוד.

פיצויים על תאונת אופנוע – המדריך המלא

כיצד מתנהל הליך תביעת פיצויים של תאונות אופנוע?

לרוב הליך תביעת הפיצויים יתנהל אל מול חברת הביטוח. לאותן חברות יש סוללת עורכי דין אשר יעשו הכל על מנת שלא לשלם פיצויים או לשלם סכומים מזעריים. על כן, חשוב מאוד לגייס את שירותיו של עורך דין המתמחה בנזקי גוף. עורך דין מומחה יעמוד כשווה בין שווים אל מול הצוות המשפטי של חברות הביטוח, ובכך יוכל להשיג לרוכב האופנוע אשר נפצע את התוצאה האידיאלית עבורו.
יש להציג לחברת הביטוח ראיות שהתאונה אכן התרחשה ולהצטייד במסמכים רפואיים אשר תומכים בכך. חומרת הנזק, הסבל והפגיעה העתידית באורח החיים וכן בפן התעסוקתי, יהיו אלמנטים מהותיים אשר יקבעו את גובה הפיצויים.

קיימים 3 תסריטים אפשריים בהליך התביעה:

  1. התיק מסתיים ללא הגשת תביעה בבית המשפט. כלומר, חברת הביטוח תפצה אותך ישירות.
  2. הוגשה תביעה לבית המשפט ולאחר מכן הושגה פשרה עם חברת הביטוח. כך, אין צורך בפסיקה של בית המשפט.
  3. התיק מסתיים בפסק דין של בית המשפט. כלומר, בית המשפט יהיה הבורר בין הצדדים ויקבע את גובה הפיצוי.

גובה הפיצויים

גובה הפיצויים שיתקבלו בעקבות תאונת אופנוע משתנים בהתאם למידת הנזק הגופני שנגרם לרוכב, הטיפולים הרפואיים שהוא נאלץ לעבור, אחוזי הנכות שנקבעו לו, מוגבלות בתנועה ממנה הוא סובל כתוצאה מהתאונה, וכן הפסדי שכר ועלויות כספיות שעליו לשאת בגין התאונה.
בספרות המשפטית בארץ היינו עדים למספר גבוה של תביעות פיצויים על נזקי גוף כתוצאה מתאונות אופנוע. מקרה בולט במיוחד התרחש במושב בצפון הארץ, כאשר רוכב אופנוע נסע ונתקל בחומת אבנים שהפריעה למהלך נסיעתו. רוכב האופנוע הצליח להוכיח מעל לכל ספק כי חומת האבן היוותה מפגע בטיחותי חמור. הוא הוכיח שהוא אכן נפגע וצירף את עדותה של שכנה ששמעה את ההתנגשות והגיעה לסייע לו. בנוסף הוכיח ושהתאונה גרמה לו לנזקים גופניים חמורים שהצריכו ניתוחים דחופים ואף פגיעה פנימית שככל הנראה תישאר איתו לצמיתות. בית המשפט קיבל את טענותיו ופסק לטובתו פיצויים על סך של 3 מיליון שקלים.
למורת רוחו של הנפגע, עורכי הדין של חברת הביטוח טענו כי הרוכב אינו מספר את כל האמת ולמעשה האופנוע שלו אינו ניזוק כלל. למזלו, עורך הדין שלו הצליח להוכיח פגיעה בגופו ובאופנועו של הרוכב, ובכך סייע לו להשיג את הפיצויים הכספיים המגיעים לו.
במקרה נוסף שהתרחש בארץ לפני כמה שנים, התרחשה תאונת אופנוע בה היה מעורב רוכב שנהג ללא רישיון וביטוח. יחד עם זאת, בית המשפט פסק עבורו פיצויים על סך 427 אלף שקלים.
בתביעה התנהלה מלחמת גרסאות בין נהג האופנוע לבין נהג הרכב הנוסף שהיה מעורב בתאונה. עורך הדין של הנפגע הצליח להשיג לו את כספיי הפיצויים – 427 אלף שקלים כאמור, על אף פסיקתה של השופטת כי לרוכב האופנוע היה אשם תורם בשיעור של 20% (לקריאת פסק הדין באתר דיני).
שוב ושוב, אנו רואים כי אין מנוס מלשכור את שירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה שיידע לנהל את התביעה באופן המיטבי. אין לזלזל בחשיבות עורך הדין – במהלך שנות עבודתנו היינו עדים לעשרות מקרים שבהם הצד הנפגע החליט לוותר על עורך דין וניהל את המשפט באופן עצמאי וחובבני – והפיצויים שקיבל היו נמוכים משמעותית.

נהג אופנוע, היית מעורב בתאונת דרכים? אל תוותר על הכסף שמגיע לך! התייעץ עוד היום עם עורכת הדין ג'ני זיו שתנהל עבורך את הליך התביעה באופן האידיאלי ביותר. לפרטים נוספים וייעוץ הקליקו>>

משרד עורכי דין ג'ני זיו – מתמחים בתאונות דרכים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות חייגו 073-727-5692 השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

מאמרים נוספים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים – כל מה שחשוב לדעת לצד הטראומה, הכאב והסבל שעוברים מי שחווים תאונת דרכים, רובץ לו נושא התביעה בעקבות התאונה. מי שניזוק בתאונת דרכים בוודאי ירצה לדרוש את הפיצויים המגיעים לו, ובצדק. כשפונים לחשוב

קרא עוד »

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה – כל מה שרציתם לדעת תאונות דרכים ותאונות עבודה הם אירועים נפוצים אשר לצערנו הרב קורים לא מעט. מה זו בעצם תאונת דרכים? מהי תאונת עבודה? האם תאונת דרכים יכולה להיחשב כתאונת עבודה? את מי בכלל

קרא עוד »

פיצויים על תאונת אופנוע – המדריך המלא

אופנועים נחשבים לכלי רכב בעלי סיכון גבוה לפציעות ונזקי גוף. שלא כמו רכבים עם ארבעה גלגלים המאופיינים בתאים אטומים ומוגנים, אופנוע חשוף לפגיעות, החלקות ומעידות פי כמה ממכונית. על-כן, מחיר פוליסת הביטוח שלו גבוה יותר ממחיר פוליסת הביטוח של רכב

קרא עוד »

תאונת אופניים חשמליים – כל מה שצריך לדעת

בשנים האחרונות, תחום האופניים החשמליים תפס תאוצה רבה ואנו עדים לנוכחותם ההולכת וגוברת של האופניים בכבישים וברחובות. ככל שעולה מספרם במרחב הציבורי, כך מתרבים המקרים של אי-אילו חיכוכים בין עוברי אורח או כלי רכב ממונעים לבין אופניים חשמליים. מקרה שכזה

קרא עוד »

תאונת קורקינט – כל מה שצריך לדעת

כאשר רוכב קורקינט נפגע ונפצע מתאונה – הן תאונה המעורב בה כלי רכב אחר והן תאונה עצמית המתרחשת בעקבות רשלנות של צד ג' ולא של הרוכב (למשל כתוצאה מהתרשלות של העירייה שהשאירה בור פתוח) – הוא יהיה זכאי לקבל פיצויים

קרא עוד »
עורכת דין ג'ני זיו

צרו קשר עכשיו

דילוג לתוכן