עו"ד פגיעה מינית בגברים

העובדה שאנו כמעט ולא שומעים סיפורים על תקיפות מיניות בגברים, אינה מעידה על תדירותן של תקיפות שכאלו, למעשה, הסטטיסטיקה מראה כי לא פחות מ-35 אחוז מכלל נפגעי התקיפה המינית, הינם גברים ובנים.
אם בנתונים עסקינן, חשוב לציין שע"פ איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית בישראל, 87 אחוז מהפניות המגיעות עוסקות בפגיעה בנשים ובבנות ורק 13 אחוז מהפניות עוסקות בפגיעה בגברים ובנים.
הפערים בין הסטטיסטיקה לבין הנתונים של מרכזי הסיוע, מעידים על כך שרבים מהגברים אשר חוו תקיפה מינית, בוחרים לא לדווח לרשויות או לגורמי הסיוע בדבר הפגיעה. 

למרות שהחברה בה אנו חיים, נחשבת (או לפחות נתפסת על ידי חבריה) כמתקדמת ונאורה, נראה כי רבים עדיין מתקשים לקבל את העובדה שגם גברים יכולים להיות קורבנות לאלימות מינית.

התפיסה של החברה לנושא, לא מפחיתה כמובן את העוצמה והחומרה של הפגיעה עמה מתמודדים אותם הגברים.
בדומה לנשים, גם גברים אשר חווים אלימות מינית, נאלצים להתמודד עם טראומה קשה, עם תחושות של אובדן שליטה ובמקרים רבים נלווית לתחושות אלו גם תחושה של האשמה עצמית – הנובעת מהעובדה שאולי הם קפאו בסיטואציה ולא הצליחו לעצור את התוקף מלבצע את זממו.
מכיוון שרבים מהגברים המותקפים חשים נבוכים, אינם פונים לקבלת סיוע, הטראומה, על תסמיניה השונים לא זוכה לטיפול מתאים והם נאלצים לשאת עמם צלקות לאורך שנים רבות.  

הודות לקמפיין המצליח metoo, הפגיעות המיניות בנשים קיבלו סוף סוף מקום מרכזי ומשמעותי יותר בסדר היום הציבורי, אך, הפגיעות המיניות בגברים, עדיין נותרו (לצערנו) מאחורי הקלעים.
מה שעצוב אף יותר, זה שגם כאשר גברים אשר עברו תקיפה מינית, בוחרים לעשות מעשה ופונים לקבלת סיוע משפטי, נתקלים במקרים רבים מיחס מזלזל מצד הקרובים אליהם ומצד גורמים נוספים. 

מכיוון שהשאיפה של כולנו היא להיות חלק מחברה מתוקנת וצודקת יותר, אשר מכילה ועוזרת לכל מי שנזקק לעזרה, קיימת חשיבות גבוהה לפעול במטרה לשנות את היחס של הציבור לגבי פגיעות מיניות בגברים.
בנוסף על כך, קיימת חשיבות רבה להעלות את המודעות לכך שגם לגברים יש זכויות, גם הם יכולים לקבל ייעוץ נפשי וסיוע משפטי, אשר יכול לסייע להם להשתקם ולהתגבר על הטראומה הלא פשוטה אותה חוו ובהתאם לכך לקבל פיצוי.

אם אתם או הקרובים אליכם נפגעתם כתוצאה מתקיפה מינית, אל תתביישו או תחששו ליצור עמי קשר.
משרדי ילווה אתכם כל הדרך לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם ומימוש מלוא זכויותיכם.

מי שמקיש בדלת יקבל תשובה 

אנו מתחייבים לחזור אליך תוך יום עסקים אחד! 

לשיחת ייעוץ

דילוג לתוכן