עו"ד פגיעה בהולך רגל

לצערנו, מספר תאונות הדרכים בישראל נמצא בשנים האחרונות במגמת עלייה ולא מעט מאותן תאונות הדרכים כוללות פגיעה בהולכי רגל, אשר נחשבות לפגיעות הקשות והקטלניות ביותר. הנפגעים כוללים אזרחים מכל שכבות האוכלוסייה לרבות קטינים, בוגרים ופנסיונרים.
ישנם מסלולים ייעודיים להולכי רגל, אך למרות הנקיטה באמצעי זהירות רבים, ע"פ נתונים, מספר הפצועים והמתים כתוצאה מתאונת דרכים שבהן מעורב הולך רגל גדלות משנה לשנה.

על פי נתוני השנתון הסטטיסטי של משטרת ישראל, בשנת 2019 נפגעו 3305 הולכי רגל בתאונות דרכים. הסיבה העיקרית היא אי מתן זכות קדימה כ-70% מהמקרים. 

ישראל כמדינה מפותחת דוגלת באורח חיים בריא ומעודדת אנשים להליכה ברגל. זה טוב לנו מבחינה פיסית ופסיכולוגית, חסכוני ותורם לצמצום תאונות הדרכים. יחד עם זאת, אין שום התחשבות בהולכי רגל. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק" אמר זאת באופן הברור ביותר:  "בישראל מסוכן ללכת ברגל".

פגיעה בהולכי רגל בזמן חציית מעבר החצייה

מעבר החצייה מוגדר כקודש הקודשים של הולכי הרגל. אכן, מרבית תאונות הדרכים קורות במעבר החצייה וברוב המקרים הנהג הפוגע הוא האשם, אך לא תמיד כך הדבר. לפעמים הולך הרגל הוא האשם בתאונה.
בביהמ"ש לתעבורה בת"א ניתן פסק דין על נהג שנסע ברחוב בשכונה עירונית, הגיע לצומת בה מעבר חצייה וחלף על פניו. הולכת רגל אשר התחילה לחצות את מעבר החצייה נתקלה בחלקו האחורי של הרכב ונפצעה. השופט זיכה את הנאשם בטענה שהולכת הרגל ירדה למעבר החצייה כאשר הרכב כבר חצה אותו והיא זו שלמעשה נתקלה ברכב ולא להיפך.

מרבית הולכי הרגל אכן נפגעים כתוצאה ממפגש עם כלי רכב מנועי, אך לא תמיד כך הדבר. ישנן פגיעות וסכנות נוספות אשר אורבות להולכי הרגל וכוללות מפגש עם רוכב אופניים (אינן מוגדרות בחוק ככלי רכב מנועי) רגילות או חשמליות, פגיעה ממפגע ברחוב כגון פיר ביוב שנשאר פתוח ואף לתדהמתנו במקרים של הולך רגל הנתקל בהולך רגל אחר. 

במידה ונפצעתי כהולך רגל בתאונת דרכים – מה עליי לעשות?

  • לבדוק אם ישנה פגיעה פיזית. במידה וקיים חשש (אפילו הקל היותר) לפגיעה שכזאת, יש לשבת, לא לזוז ולחכות לעזרה ראשונה.
  • במידה והפגיעה מאפשרת לתפקד, יש לקחת את פרטיהם של כל המעורבים בתאונה (אם יש כאילו) הכוללים צילום ת.ז, טלפון, פרטי ביטוח חובה ומקיף ומספר כלי הרכב, המועד והמקום בו התרחשה התאונה. במידה ואין מעורבים והתאונה נגרמה באופן עצמי כתוצאה מרשלנות (של הרשות המקומית לדוג') יש לצלם כל דבר הנוגע לסיבת התאונה כגון: בור, ביוב, פסולת מפוזרת וכו'.
  • במידה ויש עדים לתאונה יש לקחת מהם פרטים. אם יתעורר צורך יוכלו לתת הצהרה ואף להגיע לעדות בבית המשפט.
  • בדיקה רפואית: יש לגשת באופן מידי לבי"ח (גם אם לא מרגישים כאב בשלב ראשוני). לעתים הכאב מופיע כמספר ימים לאחר מכן וסריקה רפואית יכולה לאבחן בעיות שעלולות לצוץ. מעבר לכך, המסמך מהווה ראיה כי נזק הגוף אכן קרה.
  • פניה למשטרה – יש לפנות לתחנת המשטרה לצורך מתן עדות וקבלת אישור על פרטי התאונה.
  • פנייה לעורך דין מומחה – עוד לפני שפונים לחברת ביטוח, מומלץ לפנות לעורך דין מומחה אשר ידריך וייעץ לכם כיצד לפעול. כפי שקראתם, לא בכל תיק ניתן יהיה לתבוע ואילו במקרים אחרים ניתן יהיה לתבוע מס' גורמים. 

מי זכאי לפיצוי?

כל הולך רגל אשר נפצע בתאונת דרכים כתוצאה מכלי רכב (מנועי או לא מנועי), פגיעה כתוצאה ממחדלים סביבתיים ואף במפגש עם אדם אחר יהיה זכאי לפיצוי. במידה ויוכח כי אכן יש נזק פיזי ואף פסיכולוגי ישנה עילה לתביעה. במרבית המקרים אין זה משנה אם התאונה נגרמה באשמתך. 

מהו סכום הפיצויים אותו אוכל לקבל?
סכום הפיצויים יוגדר כגובה הנזק. להולך רגל שנגרם נזק ניתן לקבוע אחוזי נכות (קבועה או זמנית). בנוסף יש לקחת בחשבון את הנזקים העקיפים שנגרמים לנפגע: הפסד ימי עבודה, אי יכולת לתפקד בעבודה בעתיד, פגיעה בחיסכון פנסיוני בהווה ובעתיד, הוצאות רפואיות, כאב וסבל, נסיעות לבדיקות, תרופות, עזרת מטפל/ת וכו'. 

על מנת לקבל את כספי הפיצויים ניתן לתבוע גופים שונים אשר עליהם מוטלת האחריות לשלם כגון: חברות ביטוח, ביטוח לאומי, רשות מקומית ואף תביעה אישית כנגד רשלנותו של אדם. 

משרד עו"ד ג'ני זיו אוחז בניסיון, ידע ובכלים, באמצעותם נוכל לסייע לכם לקבל את הפיצויים המקסימאליים אשר מגיעים לכם כתוצאה מהפגיעה.
מוזמנים ליצור קשר עם המשרד, לקבוע פגישת ייעוץ ולעשות צעד ראשון בדרך למיצוי מלוא הזכויות שלכם. 

מי שמקיש בדלת יקבל תשובה 

אנו מתחייבים לחזור אליך תוך יום עסקים אחד! 

לשיחת ייעוץ

דילוג לתוכן