כל מה שרציתם לדעת על פיצויים מנזקי גוף

כאשר מתרחשת פגיעה גופנית בעקבות תאונה, רשלנות של גורמים שונים, מחלת מקצוע, חבלה או כל סיבה אחרת – וכתוצאה מהפגיעה נגרמו נזקים גופניים – ייתכן והאדם הנפגע יהיה זכאי לפיצויים כספיים.

כל מה שרציתם לדעת על פיצויים מנזקי גוף

אז איזו תאונה מזכה את הנפגע בפיצויים? התשובה היא כמעט כל תאונה, וכמעט כל נזק. למעשה, גם במקרים שהנזק הגופני מוגדר קל יחסית, הזכאות לפיצוי כספי עדיין עומדת בעינה. דוגמא טובה לכך היא המקרה הבא: לפני מספר שנים, אישה מבוגרת הגיעה לבקר את אביה בבית חולים בצפון הארץ. בעודה צועדת על המדרכה, היא נתקלה בסדק שנוצר כתוצאה מריצוף רשלני. היא מעדה, נפלה ונחבלה בשורש כף היד. האישה תבעה את בית החולים ובית המשפט פסק לטובתה כספי פיצויים בסך 652,715 שקלים (לכתבה המלאה באתר דינים).

כאן המקום לציין פרט חשוב שרבים נוטים להתעלם ממנו: גם במקרים שהנזק הגופני מוגדר קל יחסית, כמו למשל נקע ברגל כתוצאה ממעידה על מדרכה שבורה – הזכאות לפיצוי כספי עדיין עומדת בעינה. למעשה, ניתן לתבוע פיצויים כספיים כמעט על כל נזק גופני. על כן, חשוב לא להתעלם ממקרים כגון אלו ולפעול מהר ככל הניתן על מנת לממש את זכויות הפיצויים המגיעים לך.
כאשר מדובר בנזקי גוף חמורים, אין בכוחם של הפיצויים הכספיים להשיב לנפגעים את חייהם כפי שהיו לפני התאונה. אולם, בכוחם לשפר במידה רבה את איכות החיים שלהם ושל משפחותיהם וחשוב מכך – לאפשר לנפגעים לקבל את הטיפולים האיכותיים והמקצועיים ביותר האפשריים. בכוחם של הפיצויים לעזור לנו לחזור לחיים נורמליים לאחר הפגיעה ולהשתקם. 

הליך התביעה

הדרך לקבלת כספי הפיצויים, החל מרגע התרחשות התאונה ועד לרגע העברת הכסף לחשבון הבנק, היא מאתגרת ומפרכת ורוויה בפרטים וגורמים רבים. על כן, כאשר הליך התביעה נעשה באופן עצמאי וללא עירוב עורך דין המתמחה בנזקי גוף, על-פי רוב גובה הפיצויים יהיה נמוך – לעתים משמעותית – בהשוואה למקרה שבו יהיה מעורב עורך דין. זאת הסיבה מדוע חשוב לערב עורך דין כבר בשלבים המוקדמים ביותר של התהליך.
בנוסף לכך, חשוב לזכור כי במרבית תביעות נזקי גוף קיימים לא מעט גורמים הנחשבים לבעלי אחריות על תקינות המרחב הציבורי, וניתן לכלול אותם ברשימת הנתבעים. תפקידו של עורך דין מקצועי ומנוסה יהיה ללמוד לעומק את פרטי המקרה, לתכנן את האסטרטגיה המתאימה ולהגיש תביעות כנגד כל אותם הגורמים הרלוונטיים. לדוגמא, כאשר אדם נפצע כתוצאה מבור במדרכה שנגרם ברשלנות, ניתן להגיש תביעה נגד הגורמים האחראים על סלילת המדרכה, כמו העירייה או הרשות המקומית.

שלבי התביעה

ככלל, במקרים של נזקי גוף, ישנם כמה שלבים בסיסיים שחייבים לבצע בכל מקרה של פגיעה:

השלב הראשון יהיה לתעד את המאורעות באופן המקצועי והיעיל ביותר: לצלם את מקום האירוע ואת הגורם הפוגע, לאסוף את הפרטים של עוברי אורח שהיו עדים למקרה וכל הוכחה התומכת במקרה הפגיעה. בהמשך, יש ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בנזקי גוף על מנת שידריך אותך כיצד לנהוג בפן המשפטי.
מעבר לתיעוד המאורעות, חשוב לקבל – מהר ככל ניתן – טיפול רפואי מתאים ולתעד אותו. כמו-כן, במידה ונזקי הגוף קרו בעקבות תאונת דרכים, חשוב לקבל אישור משטרתי על מעורבות בתאונה.)
כאשר השלבים האמורים קוימו במלואם, ניתן להתחיל את הליך התביעה.
כאן המקום לציין טעויות נפוצות בהקשר הזה: אנשים רבים מגישים תביעה בעצמם נגד חברות הביטוח, המעסיק או הביטוח הלאומי ולמעשה מדובר בטעות קריטית. זאת משום שהפיצויים שהם יקבלו אם ינהלו את התביעה לבד, יהיו בסבירות גבוהה נמוכים יותר באופן משמעותי מהפיצויים שהיו מתקבלים באמצעות הליך תביעה הנעשה על ידי עורך דין.

כל מה שרציתם לדעת על פיצויים מנזקי גוף

גובה הפיצויים

גובה הפיצויים במקרים של נזקי גוף, נע בדרך כלל בין מאות ואלפי שקלים ועד למאות אלפי שקלים. עם זאת, במקרים רבים סכומי הפיצויים יכולים להאמיר למיליוני שקלים.
גובה הפיצוי נקבע על ידי בית המשפט, כאשר החישוב מתבסס על הנזקים שכבר נגרמו לנפגע וכן על הנזקים העתידיים מהם הוא עתיד לסבול – בהתאם לחוות דעת רפואית.

מלבד הנזקים הפיזיים, הליך חישוב גובה הפיצויים כולל גם חישוב של הוצאותיו השונות של הנפגע שהושתו עליו כתוצאה מהנזק: פינוי באמבולנס, הוצאות ניידות, תרופות, נזקים נפשיים, הפסדי שכר ועוד.
כמו כן, במקרה ואותו נפגע מועסק כשכיר או מוגדר כעצמאי, יהיה זכאי לקבלת פיצוי כספי גם עבור אובדן כושר ההשתכרות העתידי.

מקרה שהתרחש בתחילת 2021 עשוי לשפוך אור על גובה הפיצויים: בשביל הליכה בעיר תל אביב, בחורה מעדה ונפלה בשל כיפת בטון שהוצבה שם באופן מסוכן. בעקבות התאונה, התפתחה אצלה נכות תפקודית ונפשית ובית המשפט פסק לה פיצויים בסך של 567,321 שקלים.
עפ"י פסק הדין, הבחורה הגישה לבית המשפט חוות דעת רפואית מטעם שלושה מומחים מתחומים שונים: מומחה פה ולסת שקבע כי נותרה לה נכות בשיעור של 42.5%, אורתופד שקבע לה נכות בשיעור של 14.5% וכן פסיכיאטר שקבע לה נכות נפשית לצמיתות בשיעור של 70%.

לבסוף, בית המשפט פסק כאמור פיצויים בגובה של 567,321 ש"ח לנפגעת, כאשר הוא החשיב את כיפת הבטון למפגע סביבתי ואף קבע כי היא הוצבה שם באופן רשלני ומסוכן. עם-זאת, נפסק כי הנפגעת אשמה בכ-10% במקרה והיא הוגדרה כ”אשם תורם”. כלומר, שלתובעת יש חלק באשמה (לכתבה המלאה באתר דינים).

הדרך לקבלת פיצויים כספיים מנזקי גוף מתחילה במודעות לכך שאותם הפיצויים אכן מגיעים לך.
אם נפגעת ונפצעת ואפילו באופן מזערי, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם משרדה של עו"ד ג'ני זיו. אנו נייעץ, נכוון ונלווה אתכם במשך כל הליך התביעה, עד לרגע קבלת מלוא הפיצויים המגיעים לך.

משרד עורכי דין ג'ני זיו – מתמחים בנזקי גוף   

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות חייגו 073-727-5692 השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

מאמרים נוספים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים – כל מה שחשוב לדעת לצד הטראומה, הכאב והסבל שעוברים מי שחווים תאונת דרכים, רובץ לו נושא התביעה בעקבות התאונה. מי שניזוק בתאונת דרכים בוודאי ירצה לדרוש את הפיצויים המגיעים לו, ובצדק. כשפונים לחשוב

קרא עוד »

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה – כל מה שרציתם לדעת תאונות דרכים ותאונות עבודה הם אירועים נפוצים אשר לצערנו הרב קורים לא מעט. מה זו בעצם תאונת דרכים? מהי תאונת עבודה? האם תאונת דרכים יכולה להיחשב כתאונת עבודה? את מי בכלל

קרא עוד »

פיצויים על תאונת אופנוע – המדריך המלא

אופנועים נחשבים לכלי רכב בעלי סיכון גבוה לפציעות ונזקי גוף. שלא כמו רכבים עם ארבעה גלגלים המאופיינים בתאים אטומים ומוגנים, אופנוע חשוף לפגיעות, החלקות ומעידות פי כמה ממכונית. על-כן, מחיר פוליסת הביטוח שלו גבוה יותר ממחיר פוליסת הביטוח של רכב

קרא עוד »

תאונת אופניים חשמליים – כל מה שצריך לדעת

בשנים האחרונות, תחום האופניים החשמליים תפס תאוצה רבה ואנו עדים לנוכחותם ההולכת וגוברת של האופניים בכבישים וברחובות. ככל שעולה מספרם במרחב הציבורי, כך מתרבים המקרים של אי-אילו חיכוכים בין עוברי אורח או כלי רכב ממונעים לבין אופניים חשמליים. מקרה שכזה

קרא עוד »

תאונת קורקינט – כל מה שצריך לדעת

כאשר רוכב קורקינט נפגע ונפצע מתאונה – הן תאונה המעורב בה כלי רכב אחר והן תאונה עצמית המתרחשת בעקבות רשלנות של צד ג' ולא של הרוכב (למשל כתוצאה מהתרשלות של העירייה שהשאירה בור פתוח) – הוא יהיה זכאי לקבל פיצויים

קרא עוד »
עורכת דין ג'ני זיו

צרו קשר עכשיו

דילוג לתוכן