האם ניתן לקבל פיצוי מתאונות פגע וברח

תאונות הדרכים פוקדות אותנו על בסיס יומי. אין יום בו הן לא מתבצעות. אך מבלי להמעיט בחומרה של תאונת הדרכים, ישנה תאונה אכזרית יותר הנקראת "תאונות פגע וברח". היא לא בהכרח חמורה יותר מתאונת הדרכים "הרגילה" אבל אם ניתן היה להגדיר את האדם שאחראי לה במילים אחרות, רוע טהור בהחלט יענו על כך. הן קורות בתדירות נמוכה בהרבה ביחס לתאונות הדרכים אבל כשהן קורות זה תמיד מזעזע. הדבר היחידי שעולה לך בראש הוא: "איך אפשר לעשות דבר כזה?", "זה אמיתי, או שזה חלק מתסריט לסרט"?

תאונת פגע וברח יכולה להוציא אותנו מדעתנו מאחר ונעשה פה פשע כפול – פגיעה והפקרה! לא מספיק שאדם נפגע, הוא יכול לשכב כאשר הוא מתבוסס בדמו ואף אחד לא יידע על כך, סליחה תיקון, חוץ ממך – כן אתה שפגעת, הפקרת ובחוסר רגישות ואנושיות ברחת.

ישנם סיפורים שמדירים שינה מעינינו, כשחושבים על קורבן שנדרס והושאר שכוב ולבדו, תמיד עולה השאלה, מה עובר לו בראש באותם רגעים? מחשבה על האישה שכל כך אוהב? על הילדים? על כל הדברים שלא הספיק לעשות בחיים, אני אצא מזה? ככה אני אגמור את החיים?

כל כך הרבה מקרים, בת 15 נהרגה מפגיעת רכב שברח בנוף הגליל, בן 75 מואשם בגרימת מוות ברשלנות בתאונת פגע וברח, הכדורגלן שהפקיר את בנו של הבמאי המפורסם – ארי נשר.. והשאלה שחייבת להישאל, מה אין לכם לב? ולא, אל תספרו לנו שכתוצאה מלחץ, נתקפתם בפחד וברחתם. לא מדובר בעבירה קלה, מחדל קטן או מקרה פעוט.. בחלק מהמקרים אתם הם אילו שתחרצו את גורלו של אותו אדם התלוי בין חיים ומוות.

לשמחתנו, אם אפשר בכלל להשתמש בכל צורה בשורש ש.מ.ח, מרבית תאונות פגע וברח אינן מסתיימות במוות. במקרים בו אדם נפצע בתאונת פגע וברח ואין ברשותו שום פרטים על אותו מפגע כמו לוחית רישוי, סוג רכב או אפילו תמונה ממצלמות הכביש שיכולות לעזור בזיהויו, ניתן לתבוע גוף שנקרא "קרנית".

קרנית

קרנית זהו גוף ממשלתי אותו ניתן לתבוע ולקבל פיצוי כתוצאה מתאונת דרכים בה נפגעתם ולא ידוע מי אחראי לכך. הפיצוי הוא עבור נזקי גוף בלבד. במידה והרכב נפגע, קרנית לא תפצה אתכם על כך.
על פניו התהליך נשמע פשוט, נפצעתי – תבעתי – קיבלתי פיצויים. לא באמת.. לקרנית צוות עו"ד מנוסה אשר יערים עליכם קשיים בעת התביעה, כי הרי מי רוצה שהגוף אותו הוא מייצג ייחלק כסף.

המקרה של ח"נ נ' קרנית 72212-01-18

מדובר בבחור צעיר בן 31 העובד כגנן מטעם עיריית מעלות תרשיחא. יום אחד בזמן שעבד, רכב נסע במהירות ופגע בשלט, על גביו היה רשום "עבודות בכביש". אותו שלט נועד להתריע ולהזהיר את אותם נוסעים לנקוט במשנה זהירות מאחר ומתבצעות במקום עבודות מטעם העירייה. למרבה הצער, אותו שלט פגע בעוצמה רבה ברגלו של הבחור ופצע אותו. אותו פוגע נמלט מהמקום ואין לגביו שום תיעוד או זכר.

אשפוז בבית חולים

הבחור הובהל לבית החולים לקבלת טיפול רפואי, לצערו הרב, התגלה לו שבר בעצם השוק הימנית. במהלך האשפוז עבר ניתוח לשחזור ולקיבוע השבר הכולל מוט אשר מוחדר לתוך רקמת העצם. לאחר שחרורו, המשיך לפקוד את בית החולים בביקורים והיה במעקב תמידי של הצוות הרפואי. מיותר לציין כי השיקום לא היה קל, התובע התקשה מאוד לעמוד על רגלו זמן ממושך וכל מאמץ פיזי קטן היה מלווה בכאבים עזים. ניתן היה לזהות כי ישנה מוגבלות בתנועה של הברך והקרסול (במיוחד בעת כיפופם).

מומחה רפואה תעסוקתית אף ציין כי התובע לא יוכל לעסוק (באופן זמני) בכל עבודה הדורשת מאמץ פיזי, מה שאומר שלא יוכל לחזור ולעבוד כגנן בזמן הקרוב ויותר מכך, לא יוכל לבצע כל עבודה הדורשת הרמה או העברה של משא כבד והליכה או עמידה ממושכת.

רגע, מה הוא אמור לעשות? הוא לא מסוגל לעבוד ולכלכל את משפחתו! יש לו אישה וילדים בבית!

ההליך המשפטי

התביעה הגיעה מספר שנים לאחר המקרה. התובע באמצעות עורך דינו החליט לתבוע את "קרנית" – הקרן לפיצויי נפגעי תאונות הדרכים. התובע טען כי מאז התאונה ועד למועד התביעה (9 שנים) לא עבד בעבודה מסודרת, בעקבות נכותו לא יכל להתפרנס בכבוד. מתברר כי אותה קביעה של הרופא המומחה לגבי יכולתו של התובע לעבוד קבועה. נעשה אף ניסיון חזרה לעבוד בעירייה אך ללא הצלחה.

האסטרטגיה המשפטית של התביעה הייתה להתמקד בנכות הרפואית שנקבעה בסך 10% וחשוב עוד יותר, לתת את הדעת על שיעור הנכות התפקודית הבוחנת את האופן שבו יוכל לעבוד ולהתפרנס. לצורך כך יש לבחון את יכולת התפקוד של הנתבע בחיי היום יום, כושר ההשתכרות בעבר, בהווה ובעתיד, גיל, השכלה, כישורים ועוד.

פיצויים

השופט פסק באופן חד משמעי על פיצוי לטובת התובע. חשוב להבין כי מאחורי קביעת גובה הפיצוי ובגין מה הוא נקבע, ישנה מחשבה רבה. לא נזרקים מספרים באופן שרירותי ואילו החישוב הוא מדויק ומגלם בתוכו את כל הקריטריונים והחישובים לקביעת גובה הנזק. לתובע נקבעו פיצויים בסך 271,863 ₪ על פי הפירוט הבא: נזק לא ממוני (כאב וסבל) בסך 21,931 הפסד שכר בעבר בסך 61,368, הפסד שכר לעתיד 135,000, הפסד הפרשות לפנסיה בסך 23,564, עזרת צד ג' בעבר ובעתיד 20,000, הוצאות שונות בסך 10,000.

במידה ונפגעתם בתאונת דרכים והפוגע ברח, אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרד עורכת הדין ג'ני זיו. יש לנו ניסיון רב במקרים שכאילו ובתביעות אל מול קרנית. אז אל תחכו, תתבעו.

מי שמקיש בדלת יקבל תשובה 

אנו מתחייבים לחזור אליך תוך יום עסקים אחד! 

מאמרים נוספים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים

שכר טרחה עורך דין תאונות דרכים – כל מה שחשוב לדעת לצד הטראומה, הכאב והסבל שעוברים מי שחווים תאונת דרכים, רובץ לו נושא התביעה בעקבות התאונה. מי שניזוק בתאונת דרכים בוודאי ירצה לדרוש את הפיצויים המגיעים לו, ובצדק. כשפונים לחשוב

קרא עוד »

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה – כל מה שרציתם לדעת תאונות דרכים ותאונות עבודה הם אירועים נפוצים אשר לצערנו הרב קורים לא מעט. מה זו בעצם תאונת דרכים? מהי תאונת עבודה? האם תאונת דרכים יכולה להיחשב כתאונת עבודה? את מי בכלל

קרא עוד »

פיצויים על תאונת אופנוע – המדריך המלא

אופנועים נחשבים לכלי רכב בעלי סיכון גבוה לפציעות ונזקי גוף. שלא כמו רכבים עם ארבעה גלגלים המאופיינים בתאים אטומים ומוגנים, אופנוע חשוף לפגיעות, החלקות ומעידות פי כמה ממכונית. על-כן, מחיר פוליסת הביטוח שלו גבוה יותר ממחיר פוליסת הביטוח של רכב

קרא עוד »

תאונת אופניים חשמליים – כל מה שצריך לדעת

בשנים האחרונות, תחום האופניים החשמליים תפס תאוצה רבה ואנו עדים לנוכחותם ההולכת וגוברת של האופניים בכבישים וברחובות. ככל שעולה מספרם במרחב הציבורי, כך מתרבים המקרים של אי-אילו חיכוכים בין עוברי אורח או כלי רכב ממונעים לבין אופניים חשמליים. מקרה שכזה

קרא עוד »

תאונת קורקינט – כל מה שצריך לדעת

כאשר רוכב קורקינט נפגע ונפצע מתאונה – הן תאונה המעורב בה כלי רכב אחר והן תאונה עצמית המתרחשת בעקבות רשלנות של צד ג' ולא של הרוכב (למשל כתוצאה מהתרשלות של העירייה שהשאירה בור פתוח) – הוא יהיה זכאי לקבל פיצויים

קרא עוד »
עורכת דין ג'ני זיו

צרו קשר עכשיו

דילוג לתוכן