הסיפור של יעל (שם בדוי)

יעל בסך הכול מאוד אהבה את העבודה שלה והרגישה ברת מזל על כך שעלתה בסולם הדרגות וצברה וותק של 6 שנים במגוון תפקידי מפתח בחברה.
יום אחד, מונה במקום העבודה מנהל חדש בדרגה בכירה ממנה.
אותו עובד הצליח להוביל את יעל למקום בו היא שוקלת ברצינות את עזיבת מקום העבודה.
המנהל המדובר, לא נגע בה פיזית, אבל הוא לא הפסיק להציע לה הצעות מיניות, להחמיא לה, גם מחמאות לא הולמות (מה הוא חושב על החזה שלה לדוגמא) ולהסתכל עליה במבטים "מפשיטים".
זה התחיל בהזמנה לדייט אותה יעל דחתה בחיוך ובנימוס. בשלבים שלאחר מכן, ההצעות של המנהל, הפכו להיות בוטות יותר, וגם אז, יעל ניסתה לשמור על קור רוח ולהיות נחמדה (בכל זאת, מדובר במנהל בכיר בחברה).
עם הזמן, יעל התחילה להרגיש שאת מירב האנרגיה שלה במקום העבודה היא נאלצת להשקיע בלנסות ולהתחמק מאותו המנהל, ואילו כל מפגש עמו גורר חשש גדול מצידה לגבי מה הוא יגיד, יציע או יתנהג.
זה הגיע למצב בו היא שוקלת ברצינות לעזוב את מקום העבודה, למרות שהייתה מאוד מרוצה ממה שהשיגה, מהתפקיד שלה ומהמשכורת אותה קיבלה.
בשלב מסוים יעל החליטה שנמאס לה לסבול ולהרגיש שמקום העבודה אותו כה אהבה, הפך לסוג של גהינום בעבורה והיא פנתה אלי לקבלת ייעוץ.
הסברתי לה את כל האפשרויות הקיימות ואת כל המישורים בהם היא יכולה לפעול:
הגשת תלונה לאחראי על הטרדה מינית במקום העבודה, הגשת תלונה במשטרה והגשת תביעה פיצויים לבית הדין בעבודה.
יעל חששה תחילה, היא חששה לפתוח את זה, חששה מהרעש שזה יעשה ו"ממה שיגידו", אבל אחרי שחשבה על כך החליטה שאין שום סיבה, שהיא, הקורבן, תאלץ לשנות את חייה ולעזוב תפקיד ומקום עבודה שהיא כה אוהבת ואותו המנהל, המטריד ימשיך בשלו..
הודות לאומץ ליבה של יעל, הצלחנו בסופו של תהליך להגיע למצב בו המנהל המטריד פוטר ממקום העבודה והיא כמובן נשארה ואף זכתה לקבל פיצויים מהמנהל הפוגע ומהמעסיק אשר ידע ולא עשה דבר. סכום הפיצוי שקיבלה עמד על 150,000 ₪.

לשיחת ייעוץ

דילוג לתוכן